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Practically all the captains in the trans-Atlantic trade cooperate in this work by handing in their information upon arrival in port to the branch hydrographic offices. In recent years the collection of marine data has been immensely accelerated by the use of radio telegraphy and the Hydrographic Office is thereby enabled to publish daily in a so-called daily memorandum whatever important reports of dangers have been received. This sheet is prepared every afternoon and is mailed to the branch hydrographic offices and there given publicity to all concerned. . . . Thus in the case of the recent loss of the Titanic, the shipping companies and shipmasters had been put in possession of the experience and judgment of a trained staff in the Hydrographic Office as summarized in a pamphlet printed in April, 1909, entitled "North Atlantic ice movements," giving a study of the entire question with diagrams to show the usual limits of ice for a period of 10 years. More specifically, the shipping community had been provided from month to month with the pilot chart showing the conditions of ice up to the time of printing and with the weekly Hydrographic Bulletin giving all pertinent details in regard to ice and derelicts and also the daily memorandum summarizing the collected reports of each day. . . .
SENATOR SMITH: Captain, have you any means of knowing the ice conditions in the North Atlantic Ocean in the vicinity of the Grand Banks of Newfoundland on the 14th day of April last, or on any preceding day of that week?
CAPT. KNAPP: The Hydrographic Office, prior to the 14th of April, was constantly receiving reports of ice in the North Atlantic. These reports began to come in early in the winter, as the ice moved down to the eastward of Newfoundland. These ice reports as received, as heretofore stated, are given out to the maritime world daily, and prior to the 14th of April, in what is called the Daily Memorandum issued by the office, there had been on several days ice so published that had been reported near the spot of the Titanic disaster.
The April Pilot Chart, which was issued March 28, 1912, showed that in March ice had come as far south as latitude 44° N.

Pratiquement tous les capitaines du commerce transatlantique collaborent à ces travaux en transmettant leurs renseignements à l’arrivée au port à la succursale des bureaux hydrographiques. Au cours des dernières années, la collecte de données marines a été considérablement accélérée par l’utilisation de la radiotélégraphie et l’Office Hydrographique est ainsi autorisé à publier quotidiennement dans un mémorandum soi-disant quotidien tous les rapports importants sur les dangers qui ont été reçus. Cette feuille est préparée tous les après-midi et envoyée par la poste à la succursale des bureaux hydrographiques, où l’on fait de la publicité à tous les intéressés [...] Ainsi, dans le cas de la récente perte du Titanic, les compagnies maritimes et les capitaines de navire avaient été mis en possession de l’expérience et du jugement d’un personnel formé à l’Office Hydrographique, tel que résumé dans une brochure imprimée en avril 1909, intitulée « Mouvements des glaces de l’Atlantique Nord », ce qui donne une étude de l’ensemble de la question avec des diagrammes pour montrer les limites habituelles des glaces pour une période de 10 ans. Plus précisément, la communauté maritime avait reçu de mois en mois une carte pilote indiquant les conditions des glaces jusqu’au moment de l’impression et le Bulletin Hydrographique hebdomadaire donnant tous les détails pertinents concernant les glaces et les épaves ainsi que la note de service résumant les rapports recueillis chaque jour [...]
LE SÉNATEUR SMITH : Capitaine, avez-vous un moyen de connaître l’état des glaces dans l’océan Atlantique Nord, près des Grands Bancs de Terre-Neuve, le 14 avril dernier, ou un jour précédent de cette semaine-là?
CAPT. KNAPP : Avant le 14 avril, le Bureau Hydrographique recevait constamment des rapports sur les glaces dans l’Atlantique Nord. Ces rapports ont commencé à arriver au début de l’hiver, alors que la glace descendait vers l’est de Terre-Neuve. Ces rapports sur les glaces, tels qu’ils ont été reçus, sont distribués au monde maritime tous les jours, et avant le 14 avril, dans ce qu’on appelle le Mémorandum Quotidien publié par le bureau, il y avait eu plusieurs jours de glace ainsi publié qui avait été rapporté près de l’endroit de la catastrophe du Titanic.
La Carte du Pilote d’avril, qui a été publiée le 28 mars 1912, montrait qu’en mars, la glace s’était accumulée jusqu’au sud de la latitude 44° N.

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